English    العربی

درد دنبالچه

درد دنبالچه یا کوکسیکس Coccydynia

درد دنبالچه , کوکسی دینیا, درد کوکسیکس,coccydynea

به هر وضعیت دردناک در ناحیه دنبالچه ، کوکسی دینی می گویند . در عمل از این اصطلاح تنها در مواردی استفاده می شود که پس از وارد آمدن یک آسیب موضعی، درد مداومی برای هفته ها یا ماهها در این ناحیه باقی بماند بدون آنکه هیچگونه ضایعه پاتولوژیکی وجود داشته باشد . این آسیب خودبخود بهبود می یابد با این وجود ممکن است درد شدیدی برای چندین ماه باقی بماند .

درد دنبالچه , کوکسی دینیا, درد کوکسیکس,coccydynea

علت درد دنبالچه :

به طور تیپیک کوکسی دینی از وارد آمدن یک آسیب که معمولا افتادن بر روی ته (tail )

است ایجاد می شود . در برخی موارد سابقه ضربه وجود ندارد .

 

علایم بالینی درد دنبالچه :

دردی وجود دارد که محدود به ناحیه دنبالچه بوده و با نشستن تشدید می شود . در موارد شدید ، به هنگام اجابت مزاج درد وجود دارد . معمولا بیمار در هنگام ایستادن یا دراز کشیدن درد ندارد . در معاینه تندرنس موضعی دراین ناحیه وجود دارد . در برخی موارد حرکت دادن دنبالچه موجب بروز درد می شود .

درد دنبالچه , کوکسی دینیا, درد کوکسیکس,coccydynea

تشخیص درد دنبالچه :

بایستی سایر علل درد این ناحیه بویژه عفونتهای مفصل ساکروکسیژیال و تومورهای ساکروم یا دنبالچه را در نظر داشت . بایستی در بررسی ها ، توشه رکتال نیز به عمل آمده و همیشه اقدام به رادیوگرافی نمود .

 

درمان درد دنبالچه :

در بیشتر موارد به درمان نیازی نیست . بایستی بیماریهای ارگانیک مهم را رد نموده و سپس به بیمار اطمینان داد که بیماری او بی خطر بوده و خود بخود برطرف خواهد شد . استفاده از روش های مختلفی از قبیل فیزیوتراپی ، مانیپولاسیون ، تزریق بی حس کننده های موضعی یا استروئید و همچنین استفاده از تشکهای مخصوص درد دنبالچه در موقع نشستن و اجتناب از نشستن های طولانی توصیه شده است اما هیچ کدام کاملا موفقیت آمیز نمی باشند . در موارد معدودی که درد به صورتی غیر عادی شدید و مداوم باشد می توان دنبالچه را برداشت .

درمان درد دنبالچه, تزریق در دنبالچه, coccyx injection

درمان درد دنبالچه, تزریق در دنبالچه, coccyx injection

 


درد دنبالچه

درد دنبالچه, کوکسی دینی, تزریق دنبالچه,coccydinea, فیزیوتراپی دنبالچه, درمان درد دنبالچه در شیراز, درمان فیزیوتراپی دنبالچه در شیراز, درمان کوکسی دینی در شیراز, کلینیک درد ,کلینیک درد دکتر ساعد رحیمی نژاد ,دکتر ساعد رحیمی نژاد, کلینیک درد شیراز

طبیبانه های حافظ

طبیبانه ترین شعر حافظ.....