شناخت روشهای درمانی

تزریق بوتاکس در اسپاستیسیتی

تزریق بوتاکس در درمان افزایش فعالیت عضلات ( اسپاستیسیتی ) بعد از ضایعات مغزی و نخاعی کاربرد دارد.

لیزر درمانی

لیزر ها بخصوص لیزر های پرتوان با کاهش التهاب ، افزایش گردش خون و کاهش درد ، بمیزان زیادی در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند. لیزرها در درمان التهاب تاندون ، دردهای مفصلی ، دردهای رادیکولار و آسیب های ورزشی کاربرد دارند.

مگنت تراپی

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی بر اساس اعمال یک میدان مغناطیسی بر ارگان یا اعضای خاصی از بدن با هدف بهبود آسیب های عضلانی ، مفصلی ، استخوانی و همچنین کاهش تورم و ادم بکار میروند.

فیزیوتراپی

استفاده از گرما ، الکتروتراپی، ماساژ ، اولتراسوند ، ورزش و... روشهای معمول و موءثر در کاهش دردهای عضلانی و مفصلی می باشد.

کاردرمانی

کاردرمانی یک روش مفید در بیماران با فلج مغزی و همچنین پس از سکته مغزی می باشد. کاردرمان ، نحوه انجام صحیح فعالیتهای روزانه را به بیمار آموزش خواهد داد.

وسایل کمکی

وسایل کمکی همچون عصا و واکر برای کاهش وزن بدن بر روی مفاصل و یا ساپورت بیماران با ضعف عضلات ضروری است.

اورتز و پروتز

اورتز وسایل کمکی است که جهت بهبود ضغف عضلات و یا ساپورت مفاصل و ستون فقرات مورد استفاده قرار می گیرند. پروتز نیز اندام مصنوعی می باشند که در زمان قطع عضو مورد استفاده قرار می گیرد.

حرکات اصلاحی

زندگی ماشینی ، نشستن غلط و انجام غیر صحیح فعالیتهای روزانه سبب شده که اغلب افراد با مشکلاتی همچون قوز ستون فقرات، گودی بیش از حد کمر و ... مبتلا شوند که انجام روزانه حرکات اصلاحی می تواند در درمان و جلوگیری از پیشرفت آنها موءثر باشد.

ورزش درمانی

یکی از روشهای مفید برای درمان بسیاری از بیماری های مفاصل و عضلات ، انجام حرکات صحیح و برنامه ریزی شده ورزشی است. ورزشهای کششی و همچنین ورزشهایی برای تقویت عضلات برای پیشگیری و درمان بسیار مهم می باشند.

آب درمانی

بدلیل کاهش وزن بدن در آب و همچنین کاهش فشار بر مفاصل ، آب درمانی و انجام ورزشهای مخصوص در آب یک روش بسیار مفید برای بسیاری از دردهای مفصلی می باشد.

توانبخشی قلب

بیماران پس از جراحی قلب و سکته قلبی ،اغلب بدلیل ترس و عدم تحرک دچار مشکلات عدیده ای میشوند که می بایست با استفاده از پروتکل های درمانی توانبخشی یا بازتوانی قلبی از بروز عوارض بی تحرکی جلوگیری نمود.