مگنت تراپی

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی بر اساس اعمال یک میدان مغناطیسی بر ارگان یا اعضای خاصی از بدن با هدف بهبود آسیب های عضلانی ، مفصلی ، استخوانی و همچنین کاهش تورم و ادم بکار میروند.

مگنت تراپی برای قرن ها وجود داشته، درمانگران در چین، هند و مصر برای درمان های متفاوت، از مگنت استفاده می کردند.  از چهار هزار سال پیش ، اثرات درمانی مگنت را می دانستند و در درمان بیماری های جسمی و روحی استفاده می کردند . از قرن شانزدهم یک پزشک معروف سوئیسی به طور وسیع از مگنت در درمان بیماران استفاده کرد و از همان زمان مگنت تراپی در اروپا رواج یافت  .امروزه نیز از جریان های مغناطیسی کم فرکانس و کم شدت در بسیاری از درمان ها از جمله استئوآرتریتها ،ام اس ، سکته مغزی ، میگرن، آسیبهای عصبی محیطی، مشکلات مربوط به عضلات کف لگن ، شکستگیها، جوش نخوردگیهای استخوانی و پوکی استخوان، زخمها ،  کمردرد و کل دردهای ارتوپدی و نورولوژی و.… استفاده می شود  .میدان های الکترومغناطیسی و مگنتیک در سرتاسر کره زمین با شدت های مختلف وجود دارد که با مقیاسهایی چون تسلا و گوس ، سنجیده می شود . شدت میدان مغناطیسی زمین:100  میکرو تسلا ، ام آر آی 1/5 تا 3 تسلا و اهداف درمانی1 تا 10 میلی تسلا میباشد.
مگنت با اثر بر روی آهن خون و افزایش تولید اکسیژن در بافت، اثر بر روی مغز و غده پینئال و پایانه های عصبی و افزایش ترشح ملاتونین، سرتونین و دیگر کاهنده های درد، یونیزاسیون خون و افزایش  جریان خون و انتقال میدان به کل بدن و نیز اثر در سطح سلولی با اثر بر فعالیت ATP، افزایش جذب  پروتئین و محتوای DNA، تحریك ساخت پروستوگلاندینE و افزایش تبادلات غشاء سلولی میتواند در درمان بسیاری از بیماریها کاربرد داشته باشد.

متعاقب این اثرات: اثرات ضد درد، ضد التهاب ، ضد ادم و تحریك سیستم قلبی – عروقی به ویژه به صورت محیطی، تسهیل در بازسازی بافت نرم، ترمیم زخم، اثر مثبت بر روی سیستم ایمنی، نرمال کردن امواج مغزی، اثر بر ساختار کلاژنی استخوانها و تغییر در کیفیت و حالت انرژتیك بافت مطرح می شود  .
مگنت ،پروسه تبادلات کلسیم در متابولیسم استخوانی را نیز بهتر می کند و به هماهنگی عمل سیگنالی نیز کمك می کند و از این طریق باعث افزایش توده استخوانی می شود.
همچنین میدان مغناطیسی میتواند بر روی بافتهای پیزوالکترونیك بدن از جمله ساختارهای کلاژنی استخوانها وکراتین اثر گذاشته و براساس قانون وولف باعث مکانیکال دفورمیشن و مکانیکال استرس و افزایش استخوان سازی شود.

بیماری های قابل درمان با استفاده از مگنت تراپی:
انواع دردهای عضلانی ، اسکلتی و مفصلی
محدودیت های حرکتی  و ضعف اندامها
بعد از شکستگی، در رفتگی و یا جراحی
بیماریهای سیستم اعصاب محیطی
بیماریهای ارتوپدی و روماتیسمی (روماتوئید آرتریت ، استئوپروز ، تاندونیتها و ....)
بعد از شکستگیها و جوش نخوردگیهای استخوان (در سال 1979سازمان غذا و دارو آمریکا مگنت را در درمان جوش نخوردگیهای استخوان تایید نموده است.)
صدمات ورزشی
بازتوانی ریوی
سردردها شامل سردردهایی با منشاء گردنی و میگرن
کمك در توانبخشی بیماران با صدمات مغزی نظیر فلج مغزی (وآسیبهای مغزی و نخاعی جهت تسهیل در توانبخشی بیماران پس از گذراندن فاز حاد)
بیماری هایی که مربوط به عضلات کف لگن و دردهای لگنی است.
تسهیل در ترمیم بافتهای نرم و زخمها
تقویت سیستم ایمنی

مگنت تراپی , مغناطیس درمانی, مگنت, درمان درد ,

مزیتهای استفاده از مگنت تراپی:
غیر گرمایی بودن جریانهای مغناطیسی متغیر در مگنت تراپی.
در فاز حاد بیماریها می توان از آن استفاده کرد.
در روند درمان با بانداژ، لباس، گچ، ایمپلنت های فلزی داخلی و خارجی، می توان در معرض  میدان مغناطیسی متغیر قرار گرفت و هیچ منع استفاده ای برای آن وجود ندارد.
استفاده از دستگاه و میدان برای کودکان منعی ندارد.

موارد عدم استفاده از مگنت تراپی:
خونریزی غیر قابل کنترل
حاملگی
وجود دستگاههای الکتریکی داخل بدن مثل پیس میکر
وجود هر گونه بدخیمی (سرطان) در ناحیه مورد درمان

مگنت تراپی

مگنت , مغناطیس درمانی , مگنت تراپی در شیراز , مغناطیس درمانی در شیراز , پوکی استخوان , شکستگی جوش نخورده, مغناطیس, متخصص مگنت تراپی در شیراز, مگنت تراپی در شیراز , مغناطیس درمانی در شیراز , متخصص پوکی استخوان در شیراز, درمان پوکی استخوان در شیراز, درمان شکستگی جوش نخورده در شیراز, مغناطیس, کلینیک درد ,کلینیک درد دکتر ساعد رحیمی نژاد ,دکتر ساعد رحیمی نژاد, کلینیک درد شیراز