English    العربی

عکس رادیولوژی

گر چه پس از اختراع سی تی اسکن و ام آر آی از اهمیت عکس ساده رادیولوژی کم گردید اما همچنان بعنوان یک تست ساده ، مفید و مهم برای تشخیص بسیاری از بیماریهای استخوانی کاربرد دارد.


عکس رادیولوژی، ساده ترین روش عکسبرداری از اندام درونی بدن است .در این روش با تاباندن اشعه ایکس (x-ray) به بدن میتوان اندام درونی بدن را دید.

 

عکس رادیولوژی چگونه گرفته میشود؟

برای تهیه این عکس فیلم مخصوص عکس برداری را روی قسمتی از بدن که میخواهند عکس بگیرند قرار میدهند سپس به آن اندام اشعه ایکس تابانده میشود .اشعه ایکس از این قسمت عبور کرده و با فیلم برخورد میکند و تصویری سیاه و سفید ایجاد میکند .به این صورت که قسمت هایی که اشعه ایکس از آن عبور کرده به رنگ سیاه و قسمتهای که اشعه ایکس عبور نکرده مانند استخوانها به رنگ سفید دیده میشود و از این طریق میتوان به وجود یا عدم وجود ضایعه یا بیماری پی برد.

 

نکات قابل توجه در انجام رادیولوژی

به علت استفاده از اشعه ایکس ،خانم ها قبل از انجام عکس رادیولوژی باید از عدم بارداری خود مطمئن باشند . اشعه ایکس در سه ماه اول بارداری برای جنین بسیار خطرناک است.


عکس رادیولوژی

عکس رادیولوژی , شکستگی استخوان , تومور استخوانی , تشخیص شکستگی استخوان , رادیولوزی شیراز, توانبخشی شیراز, عکس رادیولوژی در شیراز, درمان شکستگی استخوان در شیراز, متخصص تومور استخوانی در شیراز, تشخیص شکستگی استخوان در شیراز, کلینیک درد ,کلینیک درد دکتر ساعد رحیمی نژاد ,دکتر ساعد رحیمی نژاد, کلینیک درد شیراز

طبیبانه های حافظ

طبیبانه ترین شعر حافظ.....